ייעוץ עסקי לבעלי תחנת מוניות

לפי נתוני משרד התחבורה, מועסקים בענף המוניות כ – 40 אלף עובדים והמחזור השנתי לשנת 2006 עמד על 3.5 מיליארד ש"ח. כמו כן, בישראל פועלים יותר מ – 20,000 בעלי מוניות מיוחדות ומוניות שירות אשר מעניקים שירותי הסעה שונים ומגוונים ליותר מ – 600 אלף נוסעים ביום. בפועל, כל בעל מונית הוא עסק משפחתי קטן אשר מפרנס תא משפחתי (אדם בודד או מספר נפשות). במאמר זה, נסקור את היתרונות בייעוץ עסקי לבעלי מוניות קיימים או חדשים ולמה מומלץ לך לקחת יועץ עסקי אשר יבנה לך תוכנית שיווקית מותאמת אישית.

 

כיצד שירותי ייעוץ יכולים לבוא לידי ביטוי בתחום המוניות?

שירותי ייעוץ עסקיים בתחום המוניות יכולים לבוא לידי ביטוי ב – 2 תחומים עיקריים:

מקורות מימון ראשוני – על פי חוקי מדינת ישראל, על מנת להפעיל מונית עליך לרכוש רשיון להפעלת מונית (מספר ירוק) אשר מונפק על ידי ועדת המוניות של משרד התחבורה. בדרך כלל, מספרים ירוקים מתומחרים בסביבות ה – 150,000 ש"ח ומכיוון שמדובר בהוצאה עסקית מוכרת, תוכל לקבל הלוואות או מימון מקרנות חיצוניות בערבות מדינה או פרטית. במילים פשוטות, על ידי ליווי פיננסי מקצועי תוכל לזכות בהלוואות ובאשראי זול אשר תוכל להשקיע אותו ברכישת רשיון המונית.

שיווק, פרסום ומיתוג – כמו כל עסק עצמאי, גם בעלי תחנת מוניות אשר מפעילים צי מוניות או בעלי מוניות פרטיות אשר מפעילים מונית בודדת זקוקים לשירותי שיווק, מיתוג ופרסום ברשת ומחוצה לה. יועץ עסקי יוכל לבחון את הצרכים העסקיים שלך ולבנות תוכנית שיווק אשר מתאימה למבנה העסק, היכולות והתקציב הנכון עבורך. למשל, אתה מפעיל מונית לנתב"ג, הצרכים שלך שונים לגמרי ממוניות מקומיות אשר מפעילות מונית לנסיעות קצרות.

 

לסיכום, לא רק תאגידי ענק, רופאים, עורכי דין או בעלי מקצועת חופשיים זקוקים לשירותי ייעוץ עסקיים. ניתן לראות כי גם בעלי מקצועות אשר נחשבים לברורים מאוד כמו הפעלת מונית, יכולים לקבל ערך אמיתי ושיטות עבודה אשר ייעלו את תהליכי המימון, השיווק והמכירה שלהם. אנו מאמינים שייעוץ עסקי יכול לשפר את ביצועי התחנה שלך ב – 20-30 אחוזים ואף יותר.